تبلیغات
آموزشگاه دعوت اسلامی - اسلام در غرب -تصویری شفاف از اسلام در اروپا
 
 
كاربر گرامی، خوش آمدید!   سایت موقت آکادمی دعوت اسلامی
 
موضوعات سایت
بخش های سایت

جستجو


مطالب جدید

آموزشگاه دعوت اسلامی


تازه ها

 تازه های سایت

تبلیغات سایت




عنوان این پست اسلام در غرب -تصویری شفاف از اسلام در اروپا

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Islam_in_Europe.png

«جنیفر»، دختری فرانسوی است كه با ادای شهادتین در روی یك كشتی آن هم در هوایی نامساعد، به اسلام گروید. او در خلال سفری كه برای كمك به آفریقایی‌ها انجام می‌داد، پس از چند جلسه گفت‌وگو با برخی مسلمانانی كه در راهش قرار گرفتند، به این دین علاقه‌مند شد. آنها تصاویری منفی را كه غالبا در مورد اسلام و از طریق زنان محجبه برای مخدوش ساختن اسلام عرضه می شود را به چالش می‌كشند.

بر پایه آمار رسمی از حدود ده سال پیش تاكنون، بیش از پنجاه هزار نفر در فرانسه به اسلام گرویده‌اند كه به گفته «دلیل بوبكر»، مدیر مسجد پاریس، تنها در مسجد او سالانه بیش از چهارصد تا پانصد نفر به دین اسلام مشرف می‌شوند...


ماهنامه «لومند مذاهب» در شماره جدید خود، مطلبی جالب را به اسلام گرویدن فرانسویان اختصاص داده است كه در آن همچنین به نقل خاطرات و چگونگی اسلام آوردن آنها نیز اشاره شده است. این نشریه درباره تغییر دین این افراد به برخی دلایل از جمله جستجوی ارزش‌های معنوی، سپس شناخت خویشتن، دلایل سیاسی، تأثیر زناشویی و غیره اشاره دارد.

این نشریه به نقل از یكی از پژوهشگران در این زمینه می‌نویسد: گرویدن به دین جدید را نباید با بنیادگرایی در هم آمیخت. هدف اصلی آنها این است كه احساس خوبی داشته باشند و بهتر شوند، مسئولانه‌تر زندگی كنند، شكوفاتر باشند و خردمندانه ادامه دهند و چنین چیزی نزد جوانان كه احساس شدید نیاز به هدایت و راهنمایی دارند، مؤثر است.

ماهنامه لوموند مذاهب می‌نوسید: «جنیفر»، دختری فرانسوی است كه با ادای شهادتین در روی یك كشتی آن هم در هوایی نامساعد، به اسلام گروید. او در خلال سفری كه برای كمك به آفریقایی‌ها انجام می‌داد، پس از چند جلسه گفت‌وگو با برخی مسلمانانی كه در راهش قرار گرفتند، به این دین علاقه‌مند شد.

خود او می‌گوید: بناگاه گویی كه اتفاقی برایم افتاده باشد. بسیار وحشت‌زده شده بودم، اما یك قدرت برتر، هدایت امور من را بر عهده گرفت.

به نوشته این نشریه، این خانم 28 ساله كه پیشتر اصلا به مخیله‌اش چنین چیزی راه نیافته بود، بناگاه به اسلام روی می‌آورد و بدون هیچ مقدمه‌ و آمادگی شهادتین می‌گوید؛ این رخداد برای وی كه تا پیش از این دینی نداشت،‌ به منزله یافتن گمشده‌ای بود.

او پس از بازگشت به فرانسه شروع به تحقیق و كسب اطلاعات در مورد اسلام می‌كند و در موسسه اروپایی علوم اسلامی به فراگیری زبان عربی می‌پردازد و در آنجا با همسر آینده‌اش كه مسلمان است، آشنا می‌شود و 3 هفته بعد نیز با هم ازدواج می‌كنند.

این نشریه در همین زمینه به موضوع حجاب پرداخته، می‌نویسد: او درباره حجاب از خود نپرسید. در حین سفر به تونس به كتابی برمی‌خورد كه در آن، اجباری بودن حجاب را كمرنگ جلوه داده بود، اما او خود می‌گوید: من كتاب را بسیار جانبدارانه دیدم. مسأله این است كه یا چیزی را می‌پذیریم یا نه، اما اگر پذیرفتیم، باید درست به آن رفتار كنیم.

 

به این ترتیب امروز جنیفر لباسی مانند مسلمانان می پوشد و در یك موسسه آموزش زبان عربی شغل دستیار مدیریت را انتخاب كرده است و به این ترتیب در معرض از دست دادن شغلی نیز قرار ندارد.

این نشریه می‌افزاید: جنیفر، یكی از موارد استثناست كه حاضرند اعتقادات خود را آشكارا نمایش دهند، زیرا این قبیل افراد، بسیار زیر ذره‌بین هستند و چند ماه تحقیق درباره آنها این واقعیت را تأیید می‌كند.

این ماهنامه به بدبینی كه نسبت به این افراد نزد تندورهای اسلامی وجود دارد، اشاره می‌كند و می‌افزاید برای هر صحبتی باید ابتدا جلب اعتماد كرد و این امر نیز هرگز به سادگی به دست نمی‌آید. سنتی‌ها و بنیادگرایان یا آنهایی كه به این گروه‌ها نزدیكند و زنانشان نقاب به چهره می‌زنند و سلفی‌هایی كه به مانند زمان پیامبر لباس می‌پوشند، در ابتدا هر تماسی با آنها را رد می‌كنند.

این نشریه به نتایج تحقیقاتی كه پژوهشگران در این مورد انجام داده‌اند، اشاره می‌كند و می‌نویسد: بیش از 60 هزار فرانسوی به اسلام كه دومین دین فرانسه به شمار می‌رود،‌ گرویده‌اند. آنها تصاویری منفی را كه غالبا در مورد اسلام و از طریق زنان محجبه برای مخدوش ساختن اسلام عرضه می‌شود، به چالش می‌كشند؛ اگر چه آنانی كه به اسلام گرویده‌اند غالبا احساس مطرود شدن می‌كنند، اما با این حالبی شترشان هنوز احساس می‌كنند در فرانسه به سر می‌برند.

یكی از این تحقیقاتی كه روی 191 فرانسوی مسلمان شده، از جمله 119 زن كه در سالهای 1999 تا 2000 صورت گرفته، به انگیزه آنها در تغییر دین پرداخته و می‌نویسد، دلیل اصلی آنها جستجوی ارزش‌های معنوی، سپس شناخت خویشتن، دلایل سیاسی، تأثیر زندگی زناشویی، مخالفت خانوادگی و... بوده است.

بیشتر تازه‌گرویدگان به اسلام، از پیش دارای علایقی به دیگر مذاهب و فلسفه بوده‌اند. همچنین انتظارات آنها از دین جدید بسیار بالاست. در یکی از پژوهش‌هایی که «آیده کلکی» زیر نظر «فرهاد خسرو خاور» انجام داده، به این موضوع اشاره شده است.

وی این بررسی را روی حدود چهل نفر از تازه‌گرویدگان در سال‌های 2001 تا 2007 انجام داده و می‌گوید: «گرویدن به دین جدید را نباید با بنیادگرایی ادغام کرد. امروز این افراد به این دلیل به اسلام می‌گروند تا احساس خوبی داشته باشند و بهتر شوند، مسئولانه‌تر زندگی کنند، شکوفاتر باشند و خردمندانه ادامه دهند. جالب اینجاست که این روش جواب می‌دهد...» از سوی دیگر، جوانان نیز احساس شدید به چیزی که آنها را در یافتن مسیر کمک کند، نیاز دارند.

 :: لینك ثابت نویسنده : مدیر سایت نظرات و پیشنهادات Comment  

مطالب پیشین

اصلاح قلبها (اخلاص1)
بیان ابن قیم راجع به آثار شوم گناهان(3)
بیان ابن قیم راجع به آثار شوم گناهان(2)
بیان ابن قیم راجع به آثار شوم گناهان
قصه هدایت و جستجوی سعادت
تلقین كسی كه در حال مرگ است
حكم خودکشی در اسلام
مایکل جکسون
جنگ‌ تبشیری‌ علیه‌ اسلام‌
انسان و مذاهب در تاریخ
مقالات-آداب علم
منـزلت نماز در بین دیگر عبادات و فضیلت نماز جماعت
اعجاز علمی--آیا آهن در زمین به وجود آمده است؟
مقالات_غذارا بامیوه آغاز نمایید
مقالات-آثارگناه


اطلاعات سایت
 

مدیران و نویسندگان
مدیر سایت

آمار بازدیدكنندگان
امروز :
دیروز :
كل :

مطالب و نظرات
كل مطالب :
كل نظر ها :


لینكدونی
آرشیو لینكدونی

عکس هفته

لینك دوستان
:: محصولات برتر
:: جامعه مجازی 'علمی' تریبون آزاد
:: زنال
:: اشکنان آنلاین
:: گمبرون سایتی متفاوت

صفحه اصلی |  ارتبــــــــــــــاط با ما |  ایمیل |   |  صفحه خانگی